מתלבטים לגבי חיסון לשפעת?

הדעות חלוקות, מצד אחד השפעת הולכת ונהיית קשה משנה לשנה והמלצת משרד הבריאות להתחסן, מצד שני החיסון "תופס" רק למספר זנים של שפעת ולא לשאר, מעבר לכך  ישנן תופעות לוואי שונות, והחומרים הכימיים הנוספים לחיידק המומת כמו כספית.

בין אם תחליטו שכן או לאו הנה כמה דרכים יעילות לחיזוק מערכת החיסון בצורה טבעית והימנעות משפעת.

-   קודם כל תזונה. להוריד מזונות מזיקים לגוף, מוצרי חלב, חיטה לבנה, סוכר, מטוגנים ושאר ה"ג'אנקפוד" למיניהם. מזונות אלו מכבידים על מערכת העיכול ומכבידים על מערכת החיסון. מערכת החיסון נאלצת להתמודד עם מזיקים מהמזון במקום עם חיידקים ונגיפים שונים. ניתן לאכול דגנים, קטניות וירקות שורש מבושלים.

-   פעילות גופנית. מחזקת את אנרגיית הגוף ומייזעת את העור.  הייזוע הוא דרך של הגוף לסלק מזיקים שונים.

-   להשתדל להתכסות, להגן מהקור ומרוח קרה. לא מומלץ לישון עם מזגן או לשבת חשוף מתחת למזגן. בעיקר אזור הגב העליון והצוואר, גב תחתון ובטן. גם לאחר מקלחת חמה מומלץ להתכסות.
ניתן לעבור למים פושרים קרירים בסוף המקלחת בכדי לסגור את הנקבוביות ולמנוע חדירת אויר קר.

-   תוספי תזונה כגון אכינצאה, שורש האסטרגולוס, חליטות תה למיניהם כמו קינמון וג'ינג'ר טרי יחזקו את מערכת החיסון ויעזרו נגד הצינון.

-   טריגר עיקרי להידבקות הם מתח, לחץ, עצב ועצבים. במצבים של חולשה והרגשה של תחילת חולי נסו להמנע מרגשות כאלו, כמה שניתן ודאגו לחזק את עצמכם.

-   בטיפול בדיקור וצמחי מרפא ניתן לחזק את מערכת החיסון ולהכין את הגוף לחורף, כמו כן להקל על השפעת כאשר היא פורצת.

-   לא לשכוח, אם חליתם, המחלה עוברת בין שבעה ימים לשבוע.

אם אתם יודעים שמערכת החיסון שלכם חלשה ומועדת לפורענות או שאתם חולים במחלות רקע, מומלץ להתחסן בכל מקרה

שחר קרן Lic.Ac
דיקור סיני ויפני, טווינא וצמחי מרפא
http://www.keren-health.co.il

054-3088376

בניית אתרים - טואול